سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

محمد جواد پاینده: بعد‌از ظهر روز دوشنبه مجتبی جباری با حضور در هیات فوتبال استان تهران به نگرانی‌های امیر قلعه‌نویی و دیگر استقلالی‌ها پایان داد.


این مهمترین اتفاقی بود که در آخرین ساعات مهلت نقل و انتقالات برای مجموعه باشگاه استقلال روی داد.جباری که موفق‌ترین هافبک فصل گذشته و شاید بهترین بازیکن استقلال در سال‌های اخیر به شمار می‌رفت، به عنوان بازیکن آزاد فرصت خوبی برای بررسی پیشنهادهایش داشت. جباری بر‌خلاف سایر بازیکنان استقلال از همه زمان موجود به خوبی سود برد و حتی در تمرینات و اردوی استقلال حاضر نشد که این موضوع نگرانی استقلالی‌ها را در پی داشت.

ستاره شماره 8 آبی‌پوش ابتدا به حضور در تیم‌های اروپایی فکر می‌کرد. اخباری در خصوص احتمال انتقال این بازیکن به باشگاه مارسی فرانسه شنیده می‌شد اما جباری به شکل جدی با مسئولان باشگاه لوهاور مذاکراتی داشت و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید. البته او روز گذشته پس از تمدید قرارداد تایید کرد که با یکی از تیم‌های فرانسوی مذاکراتی داشته و ممکن است هفته آینده برای انجام مذاکرات و بررسی شرایط راهی این کشور شود.

اولویت دوم برای هافبک طراح استقلال بررسی پیشنهاد تیم‌های اماراتی بود. الاهلی، قهرمان جام حذفی و یکی از نماینده‌های امارات در لیگ قهرمانان آسیا مشتری اصلی جباری به شمار می‌رفت. سرخ‌های شهر دبی در همین پست با یک ستاره ملی‌پوش مصری به توافق رسیدند. حسنی عبدربه که سابقه حضور در لیگ فرانسه را داشته، خرید موفق باشگاه الاهلی در این فصل به شمار می‌رفت و اماراتی‌ها به همین دلیل مذاکره با ستاره ایرانی استقلال را متوقف کردند.

بازگشت به استقلال

با عبور از تیم‌های خارجی، جباری گزینه‌های موجود در لیگ برتر فوتبال ایران را مورد بررسی قرار داد. او مدعی بود که استقلال برایش اولویت خواهد داشت اما درست یک هفته پیش از تمدید قرارداد در دفتر باشگاه صباباتری با فیروز کریمی و ملاحی دیدار کرد. صبایی‌ها مدعی بودند جباری پیشنهاد مالی قابل توجهی به این باشگاه داده و صباباتری قادر به پرداخت این مبلغ نیست.

دومین پیشنهاد جدی از سوی سپاهانی‌ها مطرح شد، در این بین گفته می‌شد باشگاه سایپا هم به جذب هافبک استقلال ابراز تمایل کرده است. حتی روزنامه‌ها احتمال حضور جباری در پرسپولیس را مطرح کردند هرچند سرخ‌ها هم به جذب این بازیکن بی‌میل نبودند اما در نهایت هافبک شماره 8 آبی‌ها به وعده خودش عمل کرد و در آخرین روز فصل نقل و انتقالات به باشگاه استقلال پیوست. جباری قراردادش را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده است.

در خصوص مبلغ قرارداد این بازیکن اخبار متفاوتی شنیده می‌شود. گفته می‌شد جباری از استقلالی‌ها و همینطور باشگاه صباباتری 500 میلیون تومان برای یک فصل خواسته است. مبلغ قرارداد این بازیکن هم البته فاصله زیادی با این رقم ندارد. هافبک شماره 8 آبی‌پوش با دریافت حدود 400 میلیون تومان برای استقلال بازی می‌کند.

به قولم عمل کردم

جباری پس از تمدید قرارداد در خصوص حضور مجددش در باشگاه استقلال گفت: «همان‌طور که به استقلالی‌ها قول داده بودم، قراردادم با این تیم را تمدید کردم. از ابتدا نیز گفته بودم که هیچ مشکلی برای آمدن به استقلال ندارم و تنها می‌خواستم گزینه‌های خارجی خود را بررسی کنم و از قبل هم قول داده بودم که اگر شرایط حضورم در خارج فراهم نشد، به استقلال بیایم که همین اتفاق افتاد.»

وی در خصوص مذاکراتش با علی فتح‌الله‌زاده  اظهار داشت: «مذاکرات خوب و شفافی را با مدیرعامل باشگاه استقلال داشتم و با توجه به اطمینانی که به فتح‌الله‌زاده دارم، هیچ مشکلی برای تمدید قرارداد نداشتم.»

وی هرگونه مشکل در زمینه‌ تمدید قرارداد با باشگاه استقلال یا مباحث مربوط به پیشنهاد 500 میلیون تومانی خود را رد کرد و گفت: «بدون مشکل به استقلال آمدم و به هیچ عنوان شرایط دشوار مالی برای باشگاه تعیین نکردم. امید بسیاری دارم که بتوانم در تیم ملی نیز حضور داشته باشم و در راه جام جهانی تیم ایران را همراهی کنم.»

آخرین صید استقلال

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با همشهری تاکید داشت که پس از جذب جباری به دنبال بازیکن دیگری نیست و فهرست استقلال تکمیل خواهد شد. البته احتمالاً چند جای خالی برای تعطیلات نیم‌فصل باقی می‌ماند. در همین حال گفته می‌شود علی مولایی، ‌مهاجم تکنیکی باشگاه مس کرمان به پیراهن آبی نزدیک شده است. مولایی به اتهام استفاده از مواد نیروزا محروم شد و حتی کمیته  مبارزه با دوپینگ چند روز پیش به طور رسمی اعلام کرد که محرومیت علی مولایی بازیکن مس کرمان به یک سال کاهش نخواهد یافت و این فوتبالیست باید یک سال دیگر از میادین فوتبال دور باشد. در این میان استقلالی‌ها مولایی را جذب کرده‌اند و گویا به او قول داده‌اند که محرومیت یک‌ساله‌اش بخشیده شود.

یوسف‌آبادی مدیرعامل مس کرمان با اشاره به این موضوع گفت: «به ما گفتند که حتی یک روز از محرومیت مولایی را نمی‌بخشند و حالا نمی‌دانم که چطور استقلالی‌ها می‌خواهند کاری کنند که این بازیکن بخشیده شود. ما رضایت‌نامه او را دادیم و حالا منتظریم تا ببینیم که چگونه مولایی را می‌بخشند. اگر این اتفاق بیفتد، فوتبال ایران زیر سئوال خواهد رفت.»
بخشش مولایی که البته بعید به نظر می‌رسد طبیعتاً پیامدها و بازتاب منفی گسترده‌ای در فوتبال کشور خواهد داشت اما از سویی گفته شده انتقال این بازیکن به استقلال پیش از بخشش قطعی او اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر 59340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز